o

söndag 23 maj 2010

Att bada naken, att sitt i någons knä, att springa omkring i nattlinne, att kramas, ja allt som en 9-åring kan tänkas göra, inget av det anspelar på sex, det finns inget hos en 9-åring som utstrålar ”kom och ta mig”.

Skam, tankar om att mamma och pappa ska bli arga, tankar om att mamma och pappa visste vad som försiggicks men att de valde att blunda för saken, är tankar som en 9-årig flicka bär omkring på.

Flickan lider, hon har så mycket sorg och smärta som hon måste få utlopp för.

Den där 9-åriga flickan är jag, och jag har fortfarande hennes tankar.

Jag måste släppa den där 9-åriga flickans hand, men innan dess måste jag bearbeta hennes känslor, och därefter ta itu med mina känslor som jag som vuxen har kring övergreppet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar